Skelleftea Hammen

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed.

This will make it possible for the terminalowners to be more compeditive and that some shipments is possible to move from truck to be delivered by railway.To protect the inviroment from pollution in case of accident shall a deck for catching the fluid before entering the surrounding.

Planning is done 2018 and construction is planned for 2020.

 

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

MOORED VESSELS

Arrival
Name
Kaj
Arrival from
Load
Departs to
2022-12-08
Greenland
Cementa
Luleå
3 317 ton cement
okänd 2022-12-09
2022-12-02
Aegean Spirit
Skelleftehamn
okänt
10 600 m³ trävaror
okänt 2022-12-07

ARRIVING VESSELS

Arrives
Name
Kaj
Arriving from
Load
Departs to
2022-12-09
Cemstar
Oljehamn
Oxelösund
okänd
okänd 2022-12-10
2022-12-11
Vestanhav
Cementa
Slite
3 000 ton cement
2022-12-12 Luleå
2022-12-11
Swe Freighter
Rönnskär
Moerdjik
10 000 ton kopparaska
2022-12-12 Skelleftehamn
2022-12-12
Snow Crystal
Rönnskär
Ronne
4 700 ton sand 4 500 ton N mix Zinkslig 500 ton Zink clinker
Odda 2022-12-13
2022-12-12
Merweborg
Rönnskär
Setubal
okänd
okänd 2022-12-13
2022-12-13
Swe Freighter
Skelleftehamn
Rönnskärsverken
Trävaror
Hull 2022-12-14
2022-12-14
Tuna
Rönnskär
Gävle
3 500 blyslig, järnsand
okänd 2022-12-14
2022-12-14
Bergstraum
Rönnskär
okänd
7 200 ton svavelsyra
Norrköping 2022-12-15
2022-12-15
Mirva VG
Rönnskär
Kemi
4 000 ton Kopparslig
okänt 2022-12-16
2022-12-16
Airisto
Rönnskär
Gijom
6 702 ton kol
okänd 2022-12-19
2022-12-17
Mostraum
Rönnskär
Paldiski
4 000 ton svavelsyra
Grangemouth 2022-12-18
2022-12-20
Missouriborg
Rönnskär
Kemi
3 000 ton koppar
Livorno 2022-12-22
2022-12-20
Sydstraum
Rönnskär
Kaskö
8 000 ton svavelsyra
Fredrikstad 2022-12-21
2022-12-25
Bow Compass
Rönnskär
okänt
18 000 ton svavelsyra
okänd 2022-12-27
2022-12-27
Hydra Dawn
Rönnskär
Coquimbo
11 000 kopparslig
okänt 2022-12-28

Aboard BAUS

The tugboat Baus entered our business in 2012. The tugboat is modified and upgraded to fit Port of Skellefteås needs, which differs from the ship’s previous service.

READ MORE