Landfill in the North Port

To be able to make new landfill to create storage areas in connection to the new quay in the nort port, shall new areas be filled in the north port.

The new land will be made with at ”sprängstensvall” with ”tätningsskikt”. The landfill shall be done with dredging material from the dredging project and will local construction materials from local sites. The aim is to creade several 100000 sq m with with storage areas in different stages. A new dock shall then be made in connection with the landfill areas. This shall be effected in a project that goes under the name of Port of Skellefteå 2030.

The planning (detaljplanen) is going to be published late 2018 and will hopefully be made legal within 2019.  In connection with the port area, a new industrial site on far more than 500000 sq. Meters. The final area will be descided when the planning process is finalized. Permits from the enviromental and planning court is in place for the landfill project but not for the quay project.

This big landfillproject shall begin 2019 and be finalized during 2020. More information will be published on the website when known.

 

 

 

 

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

MOORED VESSELS

Arrival
Name
Kaj
Arrival from
Load
Departs to
2023-05-25
Koningsborg
Rönnskär
Setubal
8 000 ton kopparslig
okänd 2023-05-26
2023-05-25
Lurö
Rönnskär
Otterbäcken
3 931 ton kopparslig
okänd 2023-05-29

ARRIVING VESSELS

Arrives
Name
Kaj
Arriving from
Load
Departs to
2023-05-25
Baltic Enabler
Skelleftehamn
okänd
Container, maskiner
okänd 2023-05-26
2023-05-26
Arabella
Rönnskär
okänd
5 250 svavelsyra
Nordenham 2023-05-27
2023-05-27
Mirva VG
Rönnskär
Mäntyluoto
10 000 ton kopparslig
okänd 2023-05-30
2023-05-28
Ice Star
Rönnskär
Ronne
4 500 ton sand 5 1050 ton Zink clinker
Odda 2023-05-31
2023-05-29
Swe Carrier
Skelleftehamn
okänd
4 590 kbm trävaror
Hull 2023-05-29
2023-05-29
Vestanhav
Cementa
Slite
2 000 ton cement
Luleå 2023-05-29
2023-05-31
Alwine Oldendorff
Rönnskär
Itaqui
5 672 ton kopparkoncentrat
okänd 2023-06-01
2023-06-04
Sunnanhav
Rönnskär
okänd
7 000 ton järnsand
Immingham 2023-06-05
2023-06-08
Danita
Skelleftehamn
Salacgriva
okänt
okänd 2023-06-09

Stig ombord på BAUS

Bogserbåten Baus kom in i vår verksamhet 2012. Bogserbåten modifieras och frächas upp successivt för att passa Skellefteå Hamns behov, vilket skiljer sig från fartygets tidigare tjänst. LÄS MER