Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created 2011 and this part of the project is planned to expand the storageareas and also make it possible to load on the Kuusakoski siding.

The area was originally as the car terminal for the ferry to finland back in the 80’s and is not constructed for heavy storage. Planning will commence during 2019 and construction 2020.

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

MOORED VESSELS

Arrival
Name
Kaj
Arrival from
Load
Departs to
No posts found.

ARRIVING VESSELS

Arrives
Name
Kaj
Arriving from
Load
Departs to
2023-03-02
Swe Carrier
Skelleftehamn
Salacgriva
Bränsleflis, 2 550 m³ trävaror
2023-03-04 Hull
2023-03-04
Swe Freighter
Rönnskär
Moerdjik
4 132 ton kopparaska
Skelleftehamn
2023-03-04
Ursula Essberger
Oljehamn
Moerdjik
1 300 ton MFA
2023-03-06 Kemi
2023-03-05
Nordic Crystal
Rönnskär
Ronne
10 000 ton sand 5 000 ton Zink
2023-03-07 okänd
2023-03-07
Swe Freighter
Skelleftehamn
Rönnskärsverken
1 237 m³ trävaror
2023-03-08 Hull
2023-03-07
Christina
Rönnskär
okänt
5 500 ton svavelsyra
2023-03-08 Härnösand
2023-03-07
Cemsea III
Oljehamn
Oxelösund
4 400 ton merit
2023-03-08 okänd
2023-03-08
MV Rix Spirit
Rönnskär
Brunsbuttel
3 000 ton kopparkoncentrat
TBN
2023-03-09
MV Delfin
Rönnskär
Brunsbuttel
3 000 ton kopparkoncentrat
TBN
2023-03-09
Baltic Enabler
Skelleftehamn
Kemi
Container, maskiner
Antwerpen 2023-03-10
2023-03-10
MV Jeanette
Rönnskär
Brunsbuttel
5 938 ton kopparkoncentrat
TBN
2023-03-14
Robijn
Rönnskär
okänt
Blyslig
2023-03-16 Moerdjik
2023-03-14
MV Fortunagracht
Rönnskär
Three Rivers
9745 ton kopparkoncentrat
TBN

Aboard BAUS

The tugboat Baus entered our business in 2012. The tugboat is modified and upgraded to fit Port of Skellefteås needs, which differs from the ship’s previous service.

READ MORE