Skelleftea Hammen

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created 2011 and this part of the project is planned to expand the storageareas and also make it possible to load on the Kuusakoski siding.

The area was originally as the car terminal for the ferry to finland back in the 80’s and is not constructed for heavy storage. Planning will commence during 2019 and construction 2020.

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

INLAND WATERWAY VESSELS

Arrival
Name
Kaj
Arrival from
Load
Departs to
2022-06-15
Swe Carrier
Skelleftehamn
Rönnskärsverken
Trävaror
Hull 2022-06-16

FENDED VESSELS

Arrives
Name
Kaj
Arriving from
Load
Departs to
2022-06-19
MTM Santos
Rönnskär
okänt
18 000 ton svavelsyra
Jacksonville 2022-06-20
2022-06-19
Gisela Essberger
Rönnskär
Rotterdam
6 300 ton caustic soda
okänt 2022-06-20
2022-06-19
Cemstar
Oljehamn
Oxelösund
2 900 ton merit
okänd 2022-06-19
2022-06-19
Vestanhav
Cementa
Slite
3 000 ton cement
Luleå 2022-06-20
2022-06-20
Vaasaborg
Rönnskär
Setubal
8 500 ton kopparslig
okänt 2022-06-20
2022-06-20
Lady Begum
Rönnskär
Itaqui
5 672 ton kopparkoncentrat
okänd 2022-06-22
2022-06-21
Ice Star
Rönnskär
Gävle
10 000 ton blyslig, 4 500 ton Zinkslig
okänd 2022-06-21
2022-06-22
Eeva VG
Rönnskär
Kemi
4 850 ton kopparslig
okänd 2022-06-22
2022-06-22
Christina
Rönnskär
Örnsköldsvik
6 000 ton svavelsyra
Fredrikstad 2022-06-22
2022-06-27
Vestanhav
Cementa
Luleå
3 000 ton cement
Slite 2022-06-28
2022-07-05
Vestanhav
Cementa
Slite
2 500 ton cement
Luleå 2022-07-05

Aboard BAUS

The tugboat Baus entered our business in 2012. The tugboat is modified and upgraded to fit Port of Skellefteås needs, which differs from the ship’s previous service.

READ MORE