Skelleftea Hammen

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created 2011 and this part of the project is planned to expand the storageareas and also make it possible to load on the Kuusakoski siding.

The area was originally as the car terminal for the ferry to finland back in the 80’s and is not constructed for heavy storage. Planning will commence during 2019 and construction 2020.

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

INLAND WATERWAY VESSELS

Arrival
Name
Kaj
Arrival from
Load
Departs to
2021-12-01
Kalkvik
Rönnskär
okänt
5 000 ton järnsand
Immingham 2021-12-03

FENDED VESSELS

Arrives
Name
Kaj
Arriving from
Load
Departs to
2021-12-03
Vestanhav
Cementa
Slite
3 000 ton cement
Luleå 2021-12-03
2021-12-04
Aspen
Skelleftehamn
okänt
1 470 m³ trävaror
Shoreham 2021-12-06
2021-12-06
Bergstraum
Rönnskär
okänt
4 500 ton svavelsyra
Belfast 2021-12-07
2021-12-06
Solymar
Skelleftehamn
Husum
5 600 ton spån
okänt 2021-12-06
2021-12-07
Fionia Sea
Skelleftehamn
Kemi
okänd
Kokkola 2021-12-07
2021-12-10
Egbert Wagenborg
Rönnskär
Brunsbuttel
10 400 ton kopparslig
okänt 2021-12-13
2021-12-10
Fjordstraum
Rönnskär
Kalix
5 000 ton svavelsyra
Fredrikstad 2021-12-11
2021-12-10
Vestanhav
Cementa
Slite
1 500 ton cement
Luleå 2021-12-11
2021-12-11
Helga Essberger
Oljehamn
Moerdijk
2 300 ton MFA
okänd 2021-12-11
2021-12-13
Swe Freighter
Rönnskär
Moerdijk
4 000 ton kopparaska
okänt 2021-12-14
2021-12-18
Vestanhav
Cementa
Luleå
4 500 ton cement
Slite 2021-12-19

Aboard BAUS

The tugboat Baus entered our business in 2012. The tugboat is modified and upgraded to fit Port of Skellefteås needs, which differs from the ship’s previous service.

READ MORE