Kallholmsplanen 2.0
Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created 2011 and this part of the project is planned to expand the storageareas and also make it possible to load on the Kuusakoski siding.

The area was originally as the car terminal for the ferry to finland back in the 80’s and is not constructed for heavy storage. Planning will commence during 2019 and construction 2020.
Project
Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.
MOORED VESSELS
ARRIVING VESSELS
Aboard BAUS
The tugboat Baus entered our business in 2012. The tugboat is modified and upgraded to fit Port of Skellefteås needs, which differs from the ship’s previous service.