Skelleftea Hammen

Building för cooling water

At practices with the emergency service from Skellefteå was it identified that the present mobile pumps was not enough.

As a common project har the emergency service provided a Rosenbauer engine pump and Port of Skellefteå shall provide with a shelter for the pump. The new pump will increase tha capacity of the cooling and firefighting capacatiy in the the north port.

The engine pump shall at all times be connected to the fire water system in the oilport for Swift efforts in case of an accident.

The planning has been made druing 2018. The shelter shall be finalized 2019.

Project

Here you will find information about ongoing and upcoming projects at Port of Skellefteå. Do you have questions or want to know more, do not hesitate to hear from you. Contact details can be found here.

Kommunens investeringar i hamnområdet finansieras till 50 % från EU: s regionala utvecklingsfond och skapar förutsättningar för att fler typer av gods kan lassas och lossas samt att antal transporter kan öka. Även miljövinsterna blir betydande med en större och djupare hamn. Långa transporter på land, från bland annat industrier och sågverk, kan undvikas då godset istället skeppas i närområdet. Efter avslutat projekt förväntas en uppdaterad hamn som är hållbar för sin omgivning och en bra transport- och logistiklösning för regionens näringsliv.

Project Port of Skellefteå 2020

Project Port of Skellefteå 2020

Skellefteå hamn has earlier found that the lack of storage space and the draughtsituation in the present portarea is to ...
Read More
Siding and catchingdeck.

Siding and catchingdeck.

A new track for deliveries to and from the oil terminals is planned to be constructed. This will make it ...
Read More
Kallholmsplanen 2.0

Kallholmsplanen 2.0

Port of Skellefteå has today a shortage of storage areas for heavy cargo in the south port. Kallholmsplanen was created ...
Read More

Inneliggande fartyg

Ankom
Namn
Kaj
Ankom från
Last
Avgår till
2022-07-27
Vikstraum
Rönnskär
Tjeldbergodden
7 200 ton svavelsyra
Norrköping 2022-07-27
2022-07-27
Ice Star
Rönnskär
okänd
4 000 ton blyslig, 4 500 ton zinslig
Kokkola 2022-07-27
2022-07-27
Cemsol
Oljehamn
Oxelösund
4 006 ton Merit
okänd 2022-07-28

VÄNTADE FARTYG

Ankommer
Namn
Kaj
Ankommer från
Last
Avgår till
2022-07-28
Botnia Enabler
Skelleftehamn
Oulu
108 ton maskiner, 24 st tom kassett
Antwerpen 2022-07-27
2022-07-28
Vestanhav
Cementa
Luleå
3 000 ton cement
Slite 2022-07-29
2022-07-30
St George
Rönnskär
okänd
10 886 ton kopparslig
okänd 2022-08-02
2022-07-31
Xanthia
Rönnskär
Förby
8 000 ton svavelsyra
Fredrikstad 2022-07-31
2022-08-01
Snow Crystal
Rönnskär
Ronne
4 700 ton sand
okänd 2022-08-03
2022-08-03
Eken
Rönnskär
Otterbäcken
4 000 ton Kopparslig
okänd 2022-08-04
2022-08-04
MV Federal Ceder
Rönnskär
Voisey's Bay
10 957 ton kopparkoncentrat
okänd 2020-08-09
2022-08-04
St Andrew
Skelleftehamn
okänd
trävaror
Alexandria 2022-08-06
2022-08-05
Annette Essberger
Oljehamn
Skutskär
2 600 ton MFA
okänd 2022-08-06
2022-08-06
St Andrew
Skelleftehamn
okänt
15 000 m³ trävaror
2022-08-19 Alexandria
2022-08-07
Bergstraum
Rönnskär
okänd
6 000 ton svavelsyra
Seal Sands 2022-08-08
2022-08-08
Karin Lehmann
Skelleftehamn
okänd
3 800 ton skrot
okänd 2022-08-09
2022-08-09
MV Ben Rinnes
Rönnskär
Barra dos Coqueiros
7 938 ton kopparkoncentrat
okänd 2022-08-12
2022-08-10
Swe Carrier
Rönnskär
Moerdjik
3850 ton kopparaska
okänd 2022-08-10
2022-08-11
Bow Cedar
Rönnskär
okänd
18 000 ton svavelsyra
okänd 2022-08-12
2022-08-13
Swe Carrier
Rönnskär
Moerdjik
10 000 ton kopparaska
okänd 2022-08-15
2022-08-17
Ice Star
Rönnskär
okänt
10 000 ton blyslig
Odda 2022-08-18
2022-08-18
Nathalie
Rönnskär
Kemi
4 000 ton blyslig
okänd 2022-08-18

Stig ombord på BAUS

Bogserbåten Baus kom in i vår verksamhet 2012. Bogserbåten modifieras och frächas upp successivt för att passa Skellefteå Hamns behov, vilket skiljer sig från fartygets tidigare tjänst.

LÄS MER